.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرمانده ناجا:سرپرستی وزارت کشور را نمی‌پذیرم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شایعه سرپرستی در وزارت کشور را تکذیب می‌‏کنم، گفت: بعید می‌‏دانم که به من چنین پیشنهادی شود. مضاف بر اینکه من به کار خودم علاقمندم. اگر هر کس در رشته تحصیلی خودش کار کند موفق‌‏تر خواهد بود. در شرایط کنونی به دلیل حساسیت پستی که بنده دارم به من چنین پیشنهادی نمی‌‏شود حتی اگر پیشنهاد سرپرستی وزارت کشور را به من بدهند آن را نمی‌‏پذیرم.

سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این که علی کردان وزیر کشور به عنوان فردی که در دریافت مدرک تحصیلی خود فریب خورده است، چطور می‌‏تواند امنیت کشور را تامین کند؟ گفت: در کشورما رکنی به نام «شورای امنیت کشور» وجود دارد که وظیفه‌‏اش تامین امنیت داخلی است.

وی با بیان اینکه اگر چه مدیریت شورای امنیت کشور در وزارت کشور است، یادآور شد: در این شورا مجموعه سازمان‌‏ها نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، بسیج و دادستانی عضویت دارند، از این رو تامین امنیت تنها بر عهده وزیر کشور نیست.

فرمانده ناجا افزود: تامین امنیت کشور هیچ ربطی به مدرک تحصیلی وزیر ندارد بنابراین مشکلی در تامین امنیت کشور به وجود نخواهد آمد.

احمدی مقدم ادامه داد: مساله‌‏ای که در خصوص مدرک تحصیلی وزیر کشور بوجود آمده، متفاوت با امنیت کشور است که باید در جای دیگری رسیدگی و به آن پاسخ داده شود.

به گفته وی این مساله هیچ خللی در امنیت کشور به وجود نمی‌‏آورد چرا که تمام واحدهای امنیتی کشور این آمادگی و هماهنگی را دارند که امنیت کشور را به خوبی تامین کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار "ایلنا" که به سخنان وی در حاشیه نشست مطبوعاتی خود مبنی بر شایعه سرپرستی‌‏اش در وزارت کشور اشاره داشت؛ گفت: بله من چنین شایعاتی را شنیده‌‏ام اما از تغییرات احتمالی در وزارت کشور اطلاعی ندارم.

احمدی‌‏مقدم در پاسخ به اینکه این شایعات را از کجا شنیده‌‏اید، اظهار داشت: هفته گذشته که گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مدرک تحصیلی وزیر کشور قرائت شد، ظاهرا چنین شایعاتی در مجلس مطرح شده بود چرا که تعدادی از نمایندگان با من تماس گرفتند و این مطلب را به من گفتند.

وی افزود: مشکل اینجاست که مرتبا در کشور شایعاتی مطرح می‌‏شود و سپس این شایعات تکذیب یا تایید می‌‏شود. اما شایعه سرپرستی در وزارت کشور را تکذیب می‌‏کنم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این که علی کردان با توجه به مسایلی که در مورد مدرک تحصیلی وی مطرح شد، صلاحیت برگزاری انتخاباتی سالم را دارد یا نه؟ ‌‏اظهار داشت: من در موضوع انتخابات، صلاحیت اظهار نظر ندارم. آنچه که در تخصص من است ایجاد امنیت انتخابات است که در آن مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به سوالی که به موضوع برکناری علی افشار از ستاد انتخابات وزارت کشور و انتصاب وی در معاونت فرهنگی اشاره داشت، گفت: لازم به ذکر است که چهره فرهنگی سردار افشار از ابتدا بر چهره نظامی ایشان غلبه داشت چرا که ایشان از جهاد سازندگی به سپاه، بسیج و معاونت‌‏های عقیدتی و فرهنگی رفته بودند.

وی ادامه داد: صبغه فرهنگی وی از صبغه نظامی او بیشتر است. اما در هر حال از خود وی بپرسید که علت این تغییرات در وزارت کشور چه بوده است و اساسا آمدن وی به این وزارتخانه خوب بوده یا نه.

احمدی مقدم با بیان اینکه از ابتدا نیز موافق حضور افشار در وزارت کشور نبوده است، خاطرنشان کرد: سردار افشار پیش از حضور در وزارت کشور از من مشورت خواستند و من هم به ایشان گفتند که بهتر است این کار را نکنید.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به موضوع گروگان‌‏های ایرانی در پاکستان اشاره داشت، گفت: طبق قرائن موجود و مدارکی که به دست مسوولان امنیتی رسیده است به نظر می‌‏رسد که تعدادی از گروگان‌‏ها به شهادت رسیده باشند، اما نمی‌‏توانیم آمار دقیقی از کشته شدگان ارایه دهیم چون برای خانواده‌‏ها ایجاد نگرانی می‌‏کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نتیجه مذاکرات مقامات ایرانی با مقامات پاکستانی در این باره به کجا رسید؟ گفت: همانطور که می‌‏دانیم شرایط سیاسی و ترکیب دولت پاکستان کاملا تغییر کرده است ولی با این وجود این مذاکرات را دنبال می‌‏کنیم و لازم است که مقامات پاکستانی به ما پاسخ بدهند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این که آیا به شما پیشنهاد شده که در صورت برکناری وزیر کشور، سرپرستی این وزارتخانه را برعهده بگیرید، خطاب به خبرنگاران گفت: شما می‌‏خواهید از من بازجویی کنید.

وی در مواجهه با اصرار خبرنگاران برای پاسخ به این سوال ادامه داد: بعید می‌‏دانم که به من چنین پیشنهادی شود. مضاف بر اینکه من به کار خودم علاقمندم. اگر هر کس در رشته تحصیلی خودش کار کند موفق‌‏تر خواهد بود. در شرایط کنونی به دلیل حساسیت پستی که بنده دارم به من چنین پیشنهادی نمی‌‏شود حتی اگر پیشنهاد سرپرستی وزارت کشور را به من بدهند آن را نمی‌‏پذیرم.

وی درپاسخ به اینکه چرا تا کنون جانشینی فرماندهی کل قوا در امور ناجا به وزیر کشور تفویض نشده است، گفت: ما وظیفه داریم از مقامات بالاتر تبعیت کنیم چرا که ما مجری هستیم و باید وظایف خود را در چاچوب قانونی انجام دهیم. وی افزود: تفویظ این اختیارات الزام قانونی ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه توصیه شما به علی کردان چیست؟ گفت: مهمترین سرمایه در جمهوری اسلامی ایران اعتماد مردم است نباید اجازه دهیم که این سرمایه ضربه بخورد./ایلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اعتماد 15 مهر 1387
تو رو خدا بيا قبول كن،اگه نياي همه چيز به هم ميريزه.
آقاي احمدي مقدم بفرمايند عبدل مالك ريگي هم باهاش مياد وزارت كشور يا همونجا تو سيستان ميمونه .
عبدل مالك 7 آذر 1387
عمو بورنك
عبدل مالك 7 آذر 1387
عمو بورنك

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.